Allerede som barn skabte Benny sine egne dukketeaterforestillinger. Senere, nemlig som lærerstuderende på Zahles Seminariums musiklinje, fik han for alvor mulighed for at prøve kræfter som dramatiker, idet han som led i uddannelsen skrev og opførte både børne- og voksenforestillinger, sågar en skoleopera blev det også til.
Men først med Det lille Teater i København kom Benny til at udvikle de børneteaterforestillinger, der skulle blive så væsentlig en del af hans professionelle virke. Benny var blevet spurgt af Halfdan Rasmussen og Ib Spang Olsen, om han ville være huskomponist til det, der senere blev til Det lille Teater, og snart var han i gang både som komponist, musiker og dramatiker til en række musikalske børneteaterforestillinger både på Det lille Teater og Dansk Skolescene og senere i Comedievognen og Holstebro Børneteater.
Benny arbejdede med at bryde kukkasseteaterformen for som noget nyt aktivt at møde børnene og bringe deres spontane reaktioner med ind i spillet. Flere af hans forestillinger blev også indspillet på plader, der fik stor udbredelse.
Mødet med den danske folkmusikalske tradition i Folkemusikhuset i Hogager i begyndelsen af 1970'erne betød, at han i en årrække lagde børneteatret på hylden. Men Bennys lyst og helt særlige evner til at nå det unge og det yngste publikum levede videre under, over og bagved alt, hvad han i øvrigt beskæftigede sig med, og teater for børn blev det alligevel til igen og igen på Holbæk Egnsteater, i Grønland, på Broby Gamle Skole, med børnebørnene, og hvor han i øvrigt mødte andre, der gerne ville lege med.